Klantcase: We krijgen in dezelfde tijd meer gedaan




Ook moeite met overzichtelijke planningen maken? Zo helpt Plink Planner bedrijven verder!


In een interview vertelt directeur Peter Claassen welk effect het gebruik van Plink Planner heeft op de dagelijkse werkzaamheden binnen zijn bedrijf.

“De receptioniste en planners maakten onze planning in Outlook. Die werd uitgedraaid, aan de muur gehangen en vervolgens overgeschreven op een groot whiteboard. Wijzigingen werden met een stift op het whiteboard genoteerd.  Overzichtelijk was anders”. Het verhaal van Peter Claassen Dubbele Bedieningen is er één die voor veel bedrijven geldt.

Over Peter Claassen Dubbele Bedieningen

Het bedrijf is gespecialiseerd in de montage van dubbele bedieningen in allerlei typen voertuigen. Er worden jaarlijks zo’n tweeduizend voertuigen aangepast. Zusterbedrijf Peheja werkt vanaf dezelfde locatie in Waalwijk. Waar Peter Claassen zich in de werkplaats richt op de in- en overbouw, focust Peheja op de ontwikkeling en productie van hoogwaardige inbouwsystemen.

Werkwijze

Voorheen werkten de bedrijven op projectbasis. Per binnenkomend project (een voertuig dat aangepast moet te worden), werden werknemers ingezet. De werkwijze met Outlook en printjes liet te wensen over, last-minute wijzigingen zorgden voor veel onrust en gaten in het rooster.

De overstap naar Plink Planner

Vandaar de keuze om op capaciteit te gaan plannen, in plaats van op projecten.  En volgens die nieuwe werkwijze kon Peter Claassen en Peheja wel handige planningssoftware gebruiken. Beide bedrijven maken sinds drie maanden gebruik van Plink Planner voor planning en inzetbaarheid van hun werknemers.“We kijken naar alle beschikbare uren en wijzen aan de hand daarvan projecten toe.” Meerdere mensen hebben toegang tot het systeem. Waar voorheen de velletjes papier hingen, hangt nu een groot beeldscherm. Een soort ‘control room’ voor de to do’s: duidelijk, overzichtelijk en wijzigingen zijn direct zichtbaar.

Merkbare voordelen voor het hele bedrijf

Op de vraag of er een merkbaar effect  te merken is sinds invoering van Plink is het antwoord zeer helder. “We krijgen in dezelfde tijd nu meer gedaan. Ook is er veel meer rust onder alle medewerkers.” En waarom Plink zo prettig werkt? “ Onze vragen en wensen worden snel opgepakt en doorvertaald naar Plink op het beeldscherm. Zo wilden we bijvoorbeeld graag meer tekst kwijt, of projecten makkelijker verschuiven. Er wordt goed gekeken en geluisterd naar onze behoeftes, met als resultaat dat plannen veel makkelijker en overzichtelijker is geworden.”

Bron: Plink Planner


Tags: Projectmanagement
Planrs maakt gebruik van cookies